Kompetitivt marked

Markedet for casinoer på nett har kanskje aldri vært mer kompetitivt. Dette gjenspeiles i hvor mange selskap som faktisk kjemper om en bit av kaka her. I dette markedet kan det fort virke som om ingen selskap er trygge, og alle kjemper beinhardt for å stå øverst på lista når nye individer ønsker å spille. Det gjelder også i henhold til å inndrive kunder fra andre casinoer. Innsatsen er dermed ganske så ekstrem i å bruke markedsføring til det aller ytterste i denne bransjen.

Triksene som alltid virker

Det en først og fremst må merke seg er innskuddsbonus, kampanjer og gratisspinn. Alle 3 blir brukt hyppig for å friste nye spillere inn i casinoet. Det er liten tvil om at dette er effektivt, uansett hva en mener om hvor legitime godene er. Disse er nemlig med på å bidra til at spillerne kan føle at de får mer for pengene og en bedre sjanse til å vinne, som i og for seg faktisk også stemmer. Derfor bruker alle casinoer dette trikset i dag. Nordmenn er dessuten blant de mest bortskjemte folkeslagene, så de har nesten ikke et valg.

Kjente profiler og TV-reklamer

Naturligvis markedsføres også aspekter som design, spillutvalg og en rekke andre funksjoner ved casinoene. Det ble også populært for noen få år siden å få inn frontpersoner. Kjendiser som John Arne Riise og John Carew har for eksempel frontet respektive Betsson og ComeOn. Det bringer frem en ekstra god fremstilling av selskapene, og begge har lyktes godt med dette. Sist men ikke minst har TV-reklamene vært helt essensielle, og uansett hvilken kanal du ser på i dag, så kan du ikke unngå en reklame knyttet til casino.

Det er altså en rekke initiativ i sving når det gjelder markedsføring av casinoer, og kun fremtiden vil vise hvor langt dette vil gå.