Alle bedrifter trenger markedsføring, ikke bare for å øke sin andel i markedet, men også simpelthen for å overleve. Ser en bort i fra å gjøre markedsføringen internt, så finnes det mange muligheter eksternt. I dag finnes det faktisk tusenvis av alternativer der ute. Det er derimot noen som er bedre enn de andre, og navnene kan fort overraske deg.

3. IBM iX

IBM er nok kanskje aller helst kjent for sin innsats knyttet til computere, men de har sannelig hatt en effekt på markedsføringen også. Deres datterselskap IBM iX er ene og alene dedikert til design i business prosesser. Blant deres klienter i dag finner vi store navn som Atlanta Falcons, Migros og til og med Knorr. Selv om de førstnevnte er store, så er de kanskje ikke så kjente for nordmenn. Sistnevnte er derimot suppeleverandøren mange av oss sverger til, og de tilbyr også en rekke andre produkter vi benytter oss av.

2. PwC Digital Services

Dette er igjen et datterselskap, denne gang dog av PricewaterhouseCoopers, et av verdens største konsulentfirmaer. Med over 10,000 ansatte spredd strategisk rundt hele globen, så når de mange av verdens hjørner. Fokus her strekker seg bredere enn hos IBM, og du får tilgang på alt fra råd om branding til helt ny innovasjon. Dette er rett og slett en komplett tjeneste for alle bedrifter.

1. Accenture Interactive

Accenture er blant verdens største konsulentfirmaer, og deres markedsføringsavdeling står for hele 13 % av deres totale inntekter. Dermed blir deres datterselskap Accenture Interactive det aller største byrået innen markedsføring. Med 18 000 ansatte i 40 forskjellige land, så vet du at du får hva du er ute etter. Dessuten signerte de nylig avtale med Maserati, noe som viser hvor interessante de er selv for bedrifter som er helt enestående med sin egen markedsføring i eget hus.